(+48) 530-775-540

sekretariat@wydawnictwadrugie.pl

Wydawnictwa Drugie, Publikacja książek
PUBLIKUJ

PROFIL WYDAWNICTWA

O naszym wydawnictwie – publikacja prac naukowych i popularnonaukowych.

 

Dział Redakcji Wydawnictw Drugich zaprasza wszystkich autorów książek naukowych, popularnonaukowych, prac doktorskich, a także wszelkich publikacji związanych z szerzeniem wiedzy o kulturze (włączając książki edukacyjne dla dzieci) do opublikowania swojego tekstu w naszej oficynie. Zależy nam na aktywnym kształtowaniu polskiego życia naukowego i kulturalnego. Dlatego dbamy nie tylko o przygotowanie danej publikacji do druku – a więc redakcję merytoryczną, korektę, skład, opracowanie materiału ilustracyjnego i projektu okładki – lecz także o zapewnienie jej adekwatnej formy promocji i dystrybucji. Tak, aby każda książka przyciągnąć mogła uwagę odpowiedniego czytelnika.

 

Do składania propozycji wydawniczych zachęcamy zarówno autorów indywidualnych, jak i instytucje. Ci pierwsi liczyć mogą na naszą znajomość realiów rozwoju kariery literackiej i uniwersyteckiej (zalet i wad systemu publikacji punktowanych czy zasad ubiegania się o granty). Instytucje zaś – placówki kulturalne, fundacje, wydziały szkół wyższych – na wysoką jakość usług wydawniczych oraz szybkie tempo realizacji zlecenia. Co istotne, działamy w oparciu o zasady licencji niewyłącznej, która pozwala twórcom na zachowanie pełni praw do ich dzieła.

 
Nie publikujemy wszystkiego – odrzucamy teksty, których poziom merytoryczny uważamy za niewystarczający.

 

W przypadku każdej publikacji obok wersji drukowanej przygotowujemy także e-book w postaci pliku pdf oraz – za pośrednictwem serwisu Publio.pl – w pozostałych najpopularniejszych formatach. W razie potrzeby koordynujemy napisanie streszczenia danej książki oraz przetłumaczenia całości lub fragmentów na język obcy (zwłaszcza prace doktorskie i publikacje punktowane).

UMOWA I ZLECENIE WYDANIA

Prawa majątkowe, własność intelektualna, kosztorys i finansowanie publikacji.

 

Wydawnictwa Drugie dokładają wszelkich starań, aby dorobek twórczy i naukowy podlegał szczególnym zasadom. Opowiadamy się za rozpowszechnianiem osiągnięć badawczych i artystycznych, a jednocześnie sprzeciwiamy się temu, aby ktokolwiek inny – poza twórcami – przejmował prawa do dysponowania nimi. Dlatego proponujemy, aby relację autor-wydawca określała umowa o charakterze niewyłącznym,
co w praktyce przyznaje wydawcy wszystkie niezbędne prawa do wydawania, rozpowszechniania i sprzedaży książki przy jednoczesnym zachowaniu pełni praw majątkowych przez autora. Jest to jednoznaczne z zachowaniem praw do publikowania i dowolnego dysponowania dziełem – innymi słowy w trakcie trwania naszej umowy autor może m.in. wydać ten sam utwór w innym wydawnictwie.

 

Z racji odmienności każdej publikacji nie jesteśmy w stanie zamieścić w tym miejscu sztywnego kosztorysu. Autor zazwyczaj – choć nie zawsze – współfinansuje wydanie swojej pracy – dzieje się tak w przypadku niskiego nakładu oraz specjalistycznego charakteru książki (przy nakładzie rzędu 200 czy 300 egzemplarzy wpływy ze sprzedaży nie pozwalają nawet na pokrycie kosztów opracowania i druku danego tytułu – dlatego opieramy się na dofinansowaniach zewnętrznych). Z drugiej strony zachowuje większą kontrolę nad terminem premiery dzieła i korzystniejsze niż w tradycyjnych wydawnictwach warunki wynagrodzenia tantiemowego. W niektórych przypadkach, gdy daną pracę cechuje odpowiednia jakość, a autor nie jest w stanie współuczestniczyć w finansowaniu wydania, staramy się zorganizować takie dofinansowanie, zwracając się do adekwatnych instytucji publicznych lub fundacji związanych z daną tematyką.

 

ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych

CYKL WYDAWNICZY

Opis kolejnych etapów opracowania książki.

 

Proces przygotowania publikacji, czyli cykl wydawniczy, podzielić można w uproszczeniu na cztery etapy:

 

1. Rozpatrzenie propozycji wydawniczej:

 

 

 

INFOGRAF_podstr1

 

 

a) zgłoszenie propozycji wydawniczej przez autora bądź instytucję;

b) określenie parametrów wydania (nakład, format publikacji, wszelkie uszlachetnienia);

c) bezpłatny kosztorys sporządzony przez wydawnictwo;

d) obustronna akceptacja kosztorysu zlecenia i warunków umowy licencyjnej.

 

2. Prace redakcyjne:

 

 

 

INFOGRAF_podstr2

 

a) redakcja tekstu (którą przeprowadza redaktor merytoryczny lub naukowy);

b) korekta (jedna lub więcej);

c) skład i łamanie;

d) projekt graficzny okładki (współpracujemy z wieloma czołowymi studiami projektowymi, m.in. z Poważnym Studiem oraz z to/studio);

e) foto-edycja materiałów graficznych towarzyszących wydaniu (np. ilustracji);

f) pracowanie elektronicznej wersji publikacji, czyli e-booka;

g) akcept ze strony autora (korekta autorska) i nadanie książce numeru ISBN;

h) druk publikacji

 

3. Dystrybucja:

 

 

 

INFOGRAF_podstr3

 

a) nakład trafia do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci księgarń stacjonarnych oraz do księgarni internetowych;

b) e-book udostępniony zostaje w księgarni internetowej Wydawnictw Drugich i w księgarniach współpracujących, m.in w Publio.pl.

 

4. Promocja:

 

 

 

INFOGRAF_podstr4

 

a) patronaty, współpraca z wybranymi mediami;

b) spotkania autorskie, sesje, warsztaty;

c) reklama książki na portalach tematycznych.

 

W praktyce kolejność poszczególnych działań nie jest niezmienna, różne bywają także zadania zespołu redakcyjnego. Podobnie koszty i okres realizacji. Wszystko zależy od charakteru danej publikacji – w końcu każda książka rządzi się swoimi prawami.

PROMOCJA KSIĄŻKI

Zasięg i struktura działań promocyjnych towarzyszących wydaniu.

 

W naszym repertuarze strategii promocyjnych mieści się z jednej strony współpraca z mediami o ogólnokrajowym zasięgu (np. tygodnik „Polityka”), a z drugiej z szeregiem specjalistycznych czasopism i portali (np. „Mówią Wieki”). Zarówno reklama internetowa, jak i tradycyjna formuła spotkań autorskich czy odczytów.

 

Wychodzimy z założenia, że skala i typ promocji powinny być dostosowane do potrzeb danej książki. Niektóre publikacje, zwłaszcza prace naukowe, trafić mają do wąskiej grupy odbiorców – celem działu promocji będzie w takich przypadkach skoncentrowanie się właśnie na tej jednej, konkretnej grupie. Wydawnictwa Drugie konkurują zatem nie zasięgiem działań promocyjnych, lecz ich skutecznym sprofilowaniem i maksymalnie efektywnym wykorzystaniem środków kampanii.

DYSTRYBUCJA

Sposoby dystrybucji – kto rozpowszechnia nasze książki, gdzie można je kupić?

 

Wydawnictwa Drugie współpracują z największymi, ogólnokrajowymi pośrednikami sprzedaży książek (Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw AZYMUT), z wybranymi specjalistycznymi pośrednikami (system dystrybucji Fundacji Bęc Zmiana, hurtownia EDYP), a także bezpośrednio z wybranymi księgarniami internetowymi (m.in. Publio.pl, Merlin.pl).

 

Nasze publikacje można więc nabyć zarówno w wielkich sieciach sprzedaży typu Empik, jak i w dobrych księgarniach lokalnych i naukowych.

 

Wydawnictwa Drugie Sp. z o.o.

Al. „Solidarności” 115 m. 2
00-140, Warszawa
(+48) 530-775-540
sekretariat@wydawnictwadrugie.pl